بزرگترین شرکت ساختمانی ایران کدام است ؟

بزرگترین شرکت ساختمانی ایران کدام است ؟

بزرگترین شرکت ساختمانی ایران کدام است ؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بزرگترین شرکت ساختمانی ایران کدام شرکت است ؟ همواره افراد زیادی در حال جست و جو برای یافتن بهترین ها و بزرگترین ها هستند ! بهتر بودن و بزرگ تر بودن ، رقابتی است که همه در آن شرکت دارند و همه سعی دارند به گونه ای خود را بهتر و بزرگ تر و عظیم تر نشان دهند !

عده زیادی نیز در اینترنت و فضای خارج از اینترنت ، به دنبال مواردی از قبیل : بزرگترین شرکت ساختمانی ایران ، بزرگترین شرکت ساختمانی جهان ، بزرگترین شرکت ساختمانی دنیا ، بزرگترین شرکت ساختمانی تهران ، بزرگترین شرکت ساختمانی اصفهان ، بزرگترین شرکت های ساختمانی خاورمیانه و… می گردند و البته به اطلاعاتی نیز دسترسی پیدا می کنند .

اما باید به این مساله فکر کنیم که شرکت بزرگ اصلا یعنی چه ؟ به چه شرکتی بزرگ می گویند و شرکت های عظیم چه ویژگی ها و شرایطی دارند ؟ در ادامه ، به بررسی مواردی می پردازیم که ممکن است یک شرکت مهندسی یا ساختمانی را بزرگ و عظیم کند !

مساحت ساختمان های شرکت

شاید هر چه مساحت ساختمان های در اختیار شرکت و تعداد آن ساختمان ها بیشتر باشد ، آن شرکت بزرگ تر باشد . برای مثال شما وقتی وارد آن شرکت می شوید ، از بس آن شرکت بزرگ است ، در ساختمان های آنجا گم شوید و اصلا ندانید که به کدام سمت باید بروید و رئیس آن شرکت را در کجا باید پیدا کنید !

تعداد کارکنان شرکت

هر چه تعداد کارکنان یک شرکت بیشتر باشد ، به احتمال زیاد آن شرکت بزرگ تر و عظیم تر است ! یک شرکت ساختمانی که بیست و هشت هزار کارمند فعال و کوشا دارد ، از یک شرکت ساختمانی که پنج کارمند دارد قطعا بسیار عظیم تر است . اما باید دید که این کارکنان و کارمندان تا چه حد مفید هستند و به کار خود تخصص دارند . آن ها تا چه حد می توانند به بزرگ تر شدن و عظیم تر شدن شرکت ساختمانی کمک کنند ؟!

میزان تبلیغات شرکت

شاید هر شرکتی که تبلیغات بیشتری داشته باشد ، به نظر بزرگتر بیاید . برای مثال شرکتی که همواره در صفحات اول روزنامه ها و رادیو و تلویزیون و بیلبورد های تبلیغاتی سطح شهر و… آگهی می دهد و شما همواره نام آن شرکت را می شنوید و نام آن بر سر زبان ها می افتد ، ممکن است شرکت بسیار بزرگی باشد . شاید هم واقعا شرکت بزرگی نباشد و تمام این ها تاکتیک ها و استراتژی های تبلیغاتی باشند . اما تبلیغات زیاد حداقل باعث می شود تا نام آن شرکت بیشتر به گوش برسد و به نظر بسیار بزرگ تر بیاید .

میزان سرمایه شرکت

هر چه میزان سرمایه اولیه و سرمایه در گردش یک شرکت ساختمانی بیشتر باشد ، شاید آن شرکت بزرگ تر باشد ! شرکتی که صد و هفتاد میلیارد تومان سرمایه دارد با شرکتی که دویست میلیون تومان سرمایه دارد ، تفاوت های زیادی دارد . شرکت های با سرمایه بیشتر ، قطعا می توانند دفاتر متعددی داشته باشند و برای تبلیغات خود بیشتر خرج کنند . مهم ترین مساله نیز همین است ! بسیاری از چیز ها به پول بستگی دارد .

سابقه کار شرکت

هر چه شرکت سابقه کار بیشتری داشته باشد ، احتمالا عظیم تر است ! شرکت هایی که هشتاد یا نود سال است در زمینه ساختمان سازی و خدماتی مهندسی عمران یا معماری فعالیت می کنند ، آیا با شرکت ها و دفاتری که چند سال است وارد این عرصه شده اند یکسان هستند ؟ مطمئنا خیر ! شرکت های بزرگ ، در زمینه کاری خود تجربه های زیادی دارند و اصطلاحا پیر آن رشته شده اند ! به همین دلیل است که عده زیادی در اینترنت ، علاوه بر اینکه به دنبال شرکت های بزرگ عمرانی و ساختمانی بگردند ، بیشتر به دنبال پدر عمران ایران و جهان می گردند !

تعداد پروژه های انجام شده

تعداد و نوع پروژه های انجام شده توسط شرکت های ساختمانی مساله مهمی است . اکثر شرکت ها ، برای گرفتن پروژه های بزرگ تر و مشهور تر ، تلاش و تبلیغات زیادی می کنند . هر چه پروژه های اجرا شده قبلی بزرگ تر و عظیم تر باشند ، آن شرکت به مرور زمان می تواند به آن پروژه ها افتخار کند و آن ها را دلیل بزرگی و عظمت خود بداند . شرکت هایی که ساختمان های بسیار مشهور را طراحی و اجرا کرده اند ، در بیشتر موارد مورد اطمینان و اعتماد مشتریان خود قرار می گیرند و عده ای نیز چشم بسته به آن ها اعتماد می کنند . آلبومی از نمونه پروژه های انجام شده ، در دفتر این شرکت ها موجود است که آن ها مانور بسیار زیادی روی آن می دهند . حتی یک نفر هم به صورت اختصاصی در محل شرکت به منظور توضیح دادن و تفسیر این آلبوم برای مشتریان جدید حضور دارد !

و اما قیمت !

شرکت های بزرگ ، قیمت های بیشتری را نیز برای ارائه خدمات خود به مشتریان ارائه می دهند . پس شاید بهتر باشد در برخی مواقع و برای انجام بعضی از پروژه ها ، دور شرکت های بسیار بزرگ و عظیم را خط کشید ! شما برای رفتن به محل کار خود که چند خیابان آن طرف تر قرار دارد ، از جرثقیل 70 تنی استفاده نمی کنید ! بلکه از یک خودروی سواری ساده و کوچک استفاده می کنید . به همین دلیل ، شاید چاره کار و پروژه شما ، شرکت های بزرگ نباشند . بلکه شرکت ها و دفاتر کوچک تری باشند که کیفیت و نحوه ارائه خدمات آن ها بسیار بالا است و در عوض قیمت انجام پروژه توسط آن ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است .

bigtheme